13-14.05.2017 Opole: Stymulacja sensoryczna

projekty

Stymulacja sensoryczna wg C. Delacato

szkolenie dla rodziców i specjalistów

Podstawy teoretyczne stymulacji sensorycznej zostały opracowane w latach 60-tych ub. wieku przez Carla H. Delacato, pedagoga i naukowca, który prowadził intensywne badania nad wspieraniem rozwoju dzieci niepełnosprawnych. Podstawowym założeniem Carla Delacato było przekonanie, że mózg osób ze spektrum autyzmu nieprawidłowo analizuje i syntetyzuje informacje przesyłane z receptorów zmysłów. Programy stymulacyjne wg teorii tego wybitnego pedagoga są opracowywane dla rodziców do przeprowadzenia w domu. Ich celem jest normalizacja pracy zmysłów. Nie wymagają szczególnego przygotowania ani sprzętu. Mogą być przeprowadzone przez każdą osobę, której zostaną dokładnie zaprezentowane.
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do skutecznego stosowania stymulacji sensorycznej wg teorii Delacato w terapii, edukacji i wychowaniu dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uczestnicy nauczą się samodzielnie diagnozować potrzeby sensoryczne osób ze spektrum autyzmu i z innymi zaburzeniami rozwoju oraz zyskają okazję by intensywnie trenować umiejętności samodzielnego opracowywania programów stymulacyjnych.

[tab1]

 

  • Podstawowe założenia teorii C. Delacato
  • Jak mózg analizuje bodźce – podstawowe zagadnienia
  • Wpływ zaburzeń sensorycznych na deficyty rozwoju komunikacji i relacji społecznych
  • Rozwojowe aspekty analizy i syntezy bodźców.
  • Warsztaty „poczuj to co ja”
  • Obserwacja zaburzeń sensorycznych – podstawy diagnozy zaburzeń sensorycznych

 

[/tab1] [tab2]

  • Obserwacja zaburzeń sensorycznych
  • Zasady konstruowania programów stymulacyjnych
  • Przygotowanie rodziny do pracy metodą stymulacyjną na terenie domu;
  • Ćwiczenia wykorzystywane w programie stymulacyjnym [/tab2]  
No tags for this post.

utworzone przez | wrz 5, 2016

Zobacz więcej postów:

Czy słyszysz swoje myśli?

Czy słyszysz swoje myśli? W tym tygodniu krążymy wokół diagnozy. Po co ją robić, czy przekazywać....

Potrzeba nam umysłów różnego rodzaju

Aby zobaczyć różnorodność w autyzmie nie trzeba odwagi, tylko otwartego umysłu, akceptacji i...

Do czego mi diagnoza?

Do diagnozy dochodzimy w różny sposób i różne powody stają się impulsem do jej rozpoczęcia....

Myślenie obrazami

Od dwóch miesięcy przyglądam się treściom edukacyjnym serwowanym w ramach zdalnej edukacji....

Emocje – czy można być na nie przygotowanym?

Chociaż nie należę do osób szczególnie religijnych, to mam kilka ulubionych cytatów z Pisma...

Kara i nagroda w wychowaniu.

Kara i nagroda w wychowaniu. Skąd taki temat? Zdecydowanie, w codziennym zamieszaniu, zabrakło mi...

Autystyczne dziecko na wszystko mówi „nie”.

Autystyczne dziecko na wszystko mówi "nie" to taka sytuacja, która często współwystępuje ze...

Nie rób tego kolejnym dzieciom

Jest rzecz przerażająca mnie okrutnie. Dorosły człowiek, który mówi:"bo gdyby to dziecko...

Rodzicu „odczep się od siebie”, czyli o siebie zadbaj.

Wpis „Twoje dziecko nie wygląda” poruszył bardzo wiele skrywanych w środku emocji. To, co na co...

Plan aktywności kołem ratunkowym rodzica

#samoświadoma środa, czyli taki dzień w którym budujemy samoświadomość rodzica. Zastanawiałam się...
Koszyk0
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakupy
0