13-14.05.2017 Opole: Stymulacja sensoryczna

projekty

Stymulacja sensoryczna wg C. Delacato

szkolenie dla rodziców i specjalistów

Podstawy teoretyczne stymulacji sensorycznej zostały opracowane w latach 60-tych ub. wieku przez Carla H. Delacato, pedagoga i naukowca, który prowadził intensywne badania nad wspieraniem rozwoju dzieci niepełnosprawnych. Podstawowym założeniem Carla Delacato było przekonanie, że mózg osób ze spektrum autyzmu nieprawidłowo analizuje i syntetyzuje informacje przesyłane z receptorów zmysłów. Programy stymulacyjne wg teorii tego wybitnego pedagoga są opracowywane dla rodziców do przeprowadzenia w domu. Ich celem jest normalizacja pracy zmysłów. Nie wymagają szczególnego przygotowania ani sprzętu. Mogą być przeprowadzone przez każdą osobę, której zostaną dokładnie zaprezentowane.
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do skutecznego stosowania stymulacji sensorycznej wg teorii Delacato w terapii, edukacji i wychowaniu dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uczestnicy nauczą się samodzielnie diagnozować potrzeby sensoryczne osób ze spektrum autyzmu i z innymi zaburzeniami rozwoju oraz zyskają okazję by intensywnie trenować umiejętności samodzielnego opracowywania programów stymulacyjnych.

[tab1]

 

  • Podstawowe założenia teorii C. Delacato
  • Jak mózg analizuje bodźce – podstawowe zagadnienia
  • Wpływ zaburzeń sensorycznych na deficyty rozwoju komunikacji i relacji społecznych
  • Rozwojowe aspekty analizy i syntezy bodźców.
  • Warsztaty „poczuj to co ja”
  • Obserwacja zaburzeń sensorycznych – podstawy diagnozy zaburzeń sensorycznych

 

[/tab1] [tab2]

  • Obserwacja zaburzeń sensorycznych
  • Zasady konstruowania programów stymulacyjnych
  • Przygotowanie rodziny do pracy metodą stymulacyjną na terenie domu;
  • Ćwiczenia wykorzystywane w programie stymulacyjnym [/tab2]  
No tags for this post.

wrz 5, 2016

Zobacz więcej postów:

Limit czasu

Limit czasu - opowieść inspirowana kartką od Autystycznekartki. Czas. Od wieków zajmuje...

Nauka zdalna

Jesteśmy u progu zdalnej nauki, nie wiemy co ona przyniesie do naszego domu. Czy ulgę i spokój,...

Plany aktywności – narzędzie czy koło ratunkowe

W drugim dniu krążącym wokół tematu planów aktywności, chciałybyśmy trochę wprowadzić Was w to...

Rodzicu „odczep się od siebie”, czyli o siebie zadbaj

Wpis „Twoje dziecko nie wygląda” poruszył bardzo wiele skrywanych w środku emocji. To, co na co...

Autyzm, Zespół Aspergera, komunikacja

Autyzm, Zespół Aspergera, komunikacja - czym się charakteryzuje, co warto wiedzieć? Kiedy myślę o...

Wsparcie wydarzenia teatralnego o tematyce autyzmu

Niedawno mieliśmy przyjemność obejrzeć cztery spektakle w ramach IV półmaratonu czytań performatywnych Teatru na Faktach w Instytucie Grotowskiego. Zostaliśmy poproszeni o objęcie wydarzenia matronatem, ze względu na jedno z czytań, które dotykało tematyki spektrum autyzmu – “Moje dziecko jest jak pingwin” autorstwa Anny Piątkowskiej.

Jasper Jull i życie w rodzinie

Od rana po głowie biegają u nas myśli związane z Juulem. Nie wiemy kto z was i w jakiej ilości...

Plan aktywności kołem ratunkowym rodzica

#samoświadoma środa, czyli taki dzień w którym budujemy samoświadomość rodzica. Zastanawiałam się...

Myślenie obrazami

Od dwóch miesięcy przyglądam się treściom edukacyjnym serwowanym w ramach zdalnej edukacji....

Prace domowe – perspektywa dziecka.

Prace domowe – perspektywa dziecka, to chyba temat znany większości dorosłych. Choć niektórzy z...
Koszyk0
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakupy
0