Idealny dom? Tylko na FB.

Zasobnik

Wczorajsza grafika miała być wsparciem, żeby się nie rozjechać mentalnie. Mam nadzieję, że tak własnie ja potraktowaliście a nie jako plan, który jest do wykonania. Dzisiaj grafika zgoła inna. Na rodzicielsko-tematycznych grupach zaczynają pojawiać się piękne fotki, jakie to świetne rzeczy dzieją się w domach. I pięknie, trzeba się dzielić inspiracjami, wspierać, ale pamiętajmy, że jest to tylko wycinek rzeczywistości. W wielu domach nie jest tak pieknie jak na kadrowanych zdjęciach, a wykonanie zdjęcia zajmuje chwilę. Nie wiemy ile czasu trwała dana aktywność, jak do niej doszło i co było po jej zakończeniu na hasło np. „trzeba posprzątać”. Relacje na fb nie dostarczają informacji jak nakarmić dzieci z wybiórczością bez wychodzenia z domu i ile garów trzeba zmyć po wykonaniu 3 posiłków dziennie w 2 lub 3 różnych wydaniach. Relacje na FB nie odzwierciedlają dylematów pt. czy w tej sytuacji moje dziecko może jeść kulki z mlekiem trzy razy dziennie. Nie dajmy się zwariować.

Grafika na szybko, mam nadzieję, że Wam w tym pomoże.
Wspierajmy się wzajemnie, informując że nie u wszystkich jest nagle i wspaniale.


I pamiętajmy, że koncentracja uwagi u TYPOWO rozwijających się dzieci przebiega mniej więcej tak:

do 3 r.ż. dzieci skupiają się na zabawie 5-10 minut, pod warunkiem, że je interesuje.
3-4 lata to 15-20 minut. Zajęcia w przedszkolu trwają w tym czasie około 10 minut.
5-6 lat zabawa interesująca to 40 minut a zajęcia w przedszko trwają około 20 minut.
klasy 0-2 15-20 minut i potrzeba przerwy śródlekcyjnej
klasa 3 i wyżej – dopiero w tym czasie skupienie dobija do godziny.
To baaaaaardzo ogólnie i w skrócie – pamiętajmy, że większość nieneurotypowych dzieci rozwija się nieharmonijnie. Ich poziom skupienia i koncentracja mogą rozwijać się kompletnie odmiennie. Czas uwagi może być nieadekwatny do wieku. Szczególnie, gdy wykonywana czynność nie należy do szczególnych zainteresowań młodego człowieka. Pamiętajmy o tym i pamiętajmy w tym o sobie!

Aleksandra Oszczęda, pedagog specjalny
Joanna Jakś, specjalista d.s. wsparcia rozwoju osób ze spektrum autyzmu
Autorki są mamami dzieci w spektrum autyzmu

No tags for this post.

utworzone przez | kwi 9, 2020

Zobacz więcej postów:

Czy słyszysz swoje myśli?

Czy słyszysz swoje myśli? W tym tygodniu krążymy wokół diagnozy. Po co ją robić, czy przekazywać....

Najgorszy rodzic świata

Jednym z moich głównych zajęć zawodowych, są konsultacje z innymi rodzicami dzieci w spektrum....

Wypalenie rodzicielskie

Śledząc rodzicielskie grupy tematyczne widzimy, że niezwykle ważnym jest poruszenie od dzisiaj...

Emocje – czy można być na nie przygotowanym?

Chociaż nie należę do osób szczególnie religijnych, to mam kilka ulubionych cytatów z Pisma...

Do czego mi diagnoza?

Do diagnozy dochodzimy w różny sposób i różne powody stają się impulsem do jej rozpoczęcia....

Autystyczne dziecko na wszystko mówi „nie”.

Autystyczne dziecko na wszystko mówi "nie" to taka sytuacja, która często współwystępuje ze...

Oczekiwania

Obiecałam napisać wpis o wyjeździe nad morze, tak by uporządkować myśli i opowieści z wtorkowego...

Plany aktywności – narzędzie czy koło ratunkowe

W drugim dniu krążącym wokół tematu planów aktywności, chciałybyśmy trochę wprowadzić Was w to...

Autyzm, Zespół Aspergera, komunikacja

Autyzm, Zespół Aspergera, komunikacja - czym się charakteryzuje, co warto wiedzieć? Kiedy myślę o...

Plan aktywności kołem ratunkowym rodzica

#samoświadoma środa, czyli taki dzień w którym budujemy samoświadomość rodzica. Zastanawiałam się...
Koszyk0
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakupy
0