FAQ – pytania i odpowiedzi

Kiedy otrzymam informację czy wyjazd jest aktualny, czy też został odwołany/przełożony?

Wszyscy z niecierpliwością oczekujemy zarówno poprawy sytuacji epidemiologicznej, jak również wiążących decyzji rządowych.

Na bieżąco monitorujemy sytuację, szczególnie, obserwując  strony Polskiej Organizacji Turystycznej,  Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego oraz Polskiej Izby Turystyki.

Polska Izba Turystyki reprezentująca większą cześć organizatorów turystyki w kraju  w dniu 29.04.2020 zwróciła się z oficjalnym pismem do ministerstwa rozwoju w sprawie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży. Czekamy, podobnie jak tysiące organizatorów na odpowiedź.

Oczywiście podejmując wiążące decyzje z naszej strony będziemy przede wszystkim kierować się troską o zdrowie i bezpieczeństwo Państwa dzieci.

 

Jakie są zasady korzystania z vouchera i jak wybrać tą opcję?

Wybierając voucher pozwalają Państwo przetrwać nam ten bardzo trudny czas.  Dziękujemy. Jesteście super.

Aby skorzystać z vouchera należy wysłać maila na adres j.dyda@prodeste.pl

W treści maila proszę podać: imię i nazwisko opiekuna, imię i nazwisko dziecka/osoby dorosłej biorącej udział w imprezie turystycznej, zarezerwowaną imprezę turystyczną, numer telefonu oraz aktualny adres korespondencyjny. Na wykorzystanie vouchera mają Państwo rok, licząc od 31.08.2020 roku czyli w praktyce do końca przyszłorocznych wakacji. Voucher zawiera automatycznie 5% rabat na wszystkie imprezy. (rabat 5 % z vouchera nie sumuje się z ewentualnym rabatem na nasze imprezy zimowe). Mogą go Państwo wykorzystać na wszystkie nasze imprezy turystyczne, które w tym czasie będą realizowane przez Fundację. Jeżeli wybrana przez Państwa impreza będzie tańsza niż wartość vouchera, to wystawimy nowy pomniejszony o kwotę wykorzystaną. Jeżeli kwota imprezy będzie większa, to oczywiście będzie konieczność dopłaty.

Voucher jest przypisany do osoby, która dokonała rezerwacji, można jednak dokonać jego cesji po przesłaniu do Fundacji pisemnej  informacji.

 

Czym jest voucher plus?

Możesz pomóc nam przetrwać ten trudny okres wykupując  voucher plus.  Będzie to zarówno gest solidarności z nami, jak również okazanie nam mega przyjaźni i wsparcia. 

Voucher plus  będzie można wykorzystać w okresie 24 miesięcy od jego zakupienia. 

Przygotowaliśmy vouchery o wartości  300, 500 oraz 1000 złotych. Voucher możecie Państwo wykorzystać osobiście lub np. jako prezent urodzinowy dla bliskiej osoby. 

Gdzie będę mógł go zrealizować?

Voucher plus będzie można wykorzystać w okresie 24 miesięcy od jego zakupienia. Będzie można wykorzystać go na wszystkich organizowanych przez nas wydarzeniach turystycznych w ciągu 24 miesięcy od momentu jego zakupienia. Oprócz imprez, które już wpisały się w działalność Fundacji (obozy narciarski, wyjazdy terapeutyczne, obozy rodzinne, kolonie dla dzieci i młodzieży) planujemy w okresie pozawakacyjnym:

Obóz rowerowy

planowane wyjazdy rowerowe samodzielne i rodzinne

Obóz wędrowny

Planowane na jesień 2020 i wiosnę 2021 obozy wędrowne dla dzieci i młodzieży

Obóz narciarstwa zjazdowego

Planowane na zimę 2021 obozy samodzielne i rodzinne

Obóz skiturowy

Planowane na zimę 2021 obozy samodzielne i rodzinne

Obóz wspinaczkowy

Planowane na jesień 2020, wiosnę i lato 2021 obozy dla dzieci i młodzieży

Obóz kajakowy

Planowane na wiosnę i lato 2021 obozy dla wszystkich – samodzielne i rodzinne

Wybierając voucher plus wspierasz Fundację w tym trudnym czasie. Cały  zysk z imprez przeznaczany jest na wspieranie środowiska osób ze spektrum autyzmu. 

Aby otrzymać voucher plus wystarczy napisać do Jakuba Dydy na adres j.dyda@prodeste.pl 

W treści wiadomości oprócz imienia i nazwiska i zadeklarowanej kwoty podajcie też numer telefonu. 

Dziękujemy! Jesteście wielcy 😉 

Czy kwota przeze mnie wpłacona jest bezpieczna?

 

Oprócz elementarnej odpowiedzialności,  etyki  oraz uczciwości która przyświeca nam od początku działalności fundacji, Państwa wpłaty zabezpieczone są przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.  W przypadku ewentualnej niewypłacalności organizacji to on przejmuje na siebie nasze zobowiązania. 

 

Ile będę czekać na zwrot wpłaconych środków, jeżeli wybrałem opcje rezygnacji? Jak skutecznie zrezygnować z imprezy?

 

W tym przypadku chroniąc organizację przed bankructwem, będziemy korzystać z zapisów tarczy antykryzysowej. Państwa rezygnacja będzie skuteczna po wypełnieniu  oświadczenia o odstąpieniu od umowy. 

(dokument do pobrania)

Oświadczenie należy wysłać listem poleconym na adres:
Jakub Dyda – Fundacja Prodeste
Os. Ziemianki 231 b
34-451 Tylmanowa

Od momentu dostarczenia przesyłki zgodnie z zapisami tarczy będziemy mieli 180 dni na zwrot Państwa środków. 

Podstawa prawna 
Zgodnie z art. 15k ustawy z dnia 02 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz.374) odstąpienie od umowy o udział w imprezie turystycznej przez konsumenta lub rozwiązanie umowy przez organizatora turystyki dokonane od dnia 13 marca 2020 roku w związku z wybuchem epidemii wirusa jest skuteczne z mocy prawa po upływie 180 dni od dnia, w którym podróżny powiadomił o odstąpieniu od umowy lub powiadomienia o rozwiązaniu umowy przez organizatora. Oznacza to, iż zwrot środków wpłaconych na poczet imprezy turystycznej nastąpi po upływie wskazanego powyżej terminu 180 dni. 

Mam zarezerwowane miejsce na wyjazd ale nie wpłaciłem zaliczki – co robić?

 

Rozumiemy, że niepokój i oczekiwanie na to, co się wydarzy, determinuje decyzję o ostatecznym potwierdzeniu wyjazdu z nami.  Jednocześnie, dla nas też jest bardzo ważne, z powodów logistycznych, a przede wszystkim z uwagi na wymogi  naszych partnerów z ośrodków wypoczynkowych,  podanie przewidywalnej liczby uczestników.

Rozumiemy, że nie jest to dzisiaj łatwa decyzja.  W tej sytuacji prosimy o telefon do Kuby Dyda 511-177-005. Nasz plan zakłada również kontakt z Państwem w tej sprawie najpóźniej do połowy maja, prosimy więc –  spodziewajcie się  telefonu od Kuby. 

 

Mam zarezerwowane  miejsce na wyjazd, ale nie podpisałem umowy – co robić?

Zgodnie z obowiązującym prawem  i też obyczajami w turystyce rezerwacja nie została potwierdzona. 

Jeżeli mają Państwo wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny z Kubą.  Można spokojnie powiedzieć proszę o przytrzymanie miejsca np. do 1 czerwca. Coś pozytywnego na pewno wspólnie wymyślimy. 

Telefon do Kuby 511-177-005

Chce zarezerwować miejsce na wyjazd czy ma to teraz sens i czy są jeszcze wolne miejsca?

Dzisiaj, kiedy niepewność determinuje nasze wybory, trudno podjąć wiążące decyzje, dotyczące odpoczynku wakacyjnego. Żyjemy jednak wiarą na pozytywny rozwój sytuacji. 

Można dokonać rezerwacji na nasze imprezy na stronie Oferta Letnia

*** Tak posiadamy wolne miejsca praktycznie na wszystkie nasze imprezy. 

 Czy mam wpłacać całość kwoty za dany obóz?

Zgodnie z zapisem podpisanej z nami umowy ostateczna wpłata powinna mieć miejsce na 25 dni przed rozpoczęciem imprezy. Na dzień 9.05.2020r. żaden z terminów nie został przekroczony. Pierwszy obóz rozpoczynamy 28.06.2020 roku. Ostateczne wpłaty powinny znaleźć się na naszym koncie 3.06.2020. Mamy nadzieję, że z początkiem czerwca będzie już wszystko wiadomo. 

Przez koronawirusa wpadłem w kłopoty finansowe. Czy Fundacja rozważa rozłożenie płatności za obozy na raty?

Od początku naszej działalności staramy się być bardzo elastyczni i podchodzić do każdego naszego klienta w sposób indywidualny. Rozumiemy, że obecny  czas kryzysu gospodarczego, może spowodować wiele dylematów, związanych z wydatkowaniem środków. Niejednokrotnie w przeszłości, w sposób po prostu ludzki podchodziliśmy do różnych nieprzewidzianych sytuacji, które pojawiały się w życiu naszych klientów/przyjaciół. 

Jeżeli są Państwo w sytuacji opisanej powyżej (lub podobnej)  spokojnie bez stresu i wstydu, proszę zadzwonić do Kuby. Na pewno wypracujecie dobre rozwiązanie dla obu stron. 

Masz inne ważne pytanie:

Zadzwoń, lub napisz do Kuby:
tel. 511177005
mail: j.dyda@prodeste.pl