Wydarzenia

Koncert grupy “Na górze”

Koncert grupy "Na górze" Zespół od 23 lat bezkompromisowo pokazuje, że osoby z niepełnosprawnościami mogą być pełnosprawnymi artystami... To nie jest zespół stworzony dla terapii - chyba, że mówimy o terapii dla publiczności. W skład grupy Na Górze wchodzą między innymi osoby, które przez wyrozumiałe społeczeństwo są uznawane za niepełnosprawne. Obok…

Kolonie wspinaczkowe dla młodzieży 2017

W pierwszej połowie lipca rozpoczęły się kolonie dla młodszej młodzieży w Trafo Base Camp, w Podlesicach. W tym roku bardzo, bardzo sportowo. Każdego dnia treningi z instruktorami wspinaczki - na sztucznej ściance i w skałach oraz mecze siatkówki. Oprócz tego liczne wycieczki. Zwiedziliśmy Jaskinię Głęboką, wdrapaliśmy się (nie raz...) na…

Asy na wczasy 2017

Za nami kolejna edycja samodzielnego wyjazdu wakacyjnego dla osób dorosłych ze spektrum "Asy na wczasy". W tym roku zaczęliśmy w Krościenku nad Dunajcem. W połowie turnusu spakowaliśmy walizki i przenieśliśmy się do Rytra. Wyjazd obfitował w atrakcje... Spływ pontonami, wycieczki górskie, zwiedzanie Skansenu w Nowym Sączu, Miasteczka Galicyjskiego i Muzeum…

Wyjazd diagnostyczny do Gorajca

Pod koniec lutego 2017 odbył się kolejny wyjazd diagnostyczny Fundacji Prodeste. Tym razem, spotkaliśmy się niedaleko granicy z Ukrainą. W małej miejscowości Gorajec czekała na nas przemiła przystań - gospodarstwo Chutor Gorajec. Podczas naszych turnusów diagnostycznych, dbamy o możliwość poznawania nowych, często niecodziennych zjawisk. Dziś wybraliśmy sie do jednej z…

Nowe seminarium z serii “Nie jestem kosmitą. Mam zespół Aspergera”

Kolejne seminarium z serii "Nie jestem kosmitą. Mam zespół Aspergera" Szczecin, 04.03.2017 Centrum Kultury Euroregionu "Stara Rzeźnia" Budowanie świadomości i samodzielności to sztuka, a każda sztuka wymaga treningu... W każdej sztuce można osiągnąć mistrzostwo.  I Ty możesz zostać Mistrzem. Najpierw jednak spróbuj pomyśleć o kilku ważnych zadaniach. Jeżeli podejmiesz wyzwanie…

Konferencja Drogi i Mosty, Fundacji Synapsis

25 listopada mieliśmy zaszczyt być na konferencję Fundacji Synapis "Drogi i mosty. Na zaproszenie organizatorów, wystąpiła Joanna Ławicka, z prelekcją "Myślenie społeczne drogą do satysfakcjonującego życia". Po prelekcji odbyło się spotkanie dla widzów, podczas którego można było otrzymać autograf do książki "Nie jestem kosmitą. Mam zespół Aspergera". Dziękujemy bardzo Fundacji Synapsis za…

Werdykt Jury I Festiwalu OutFilm

Zakończył się pierwszy OutFilm Festiwal. Dziękujemy wszystkim za przybycie, często z poświęceniem nocy na wielogodzinne podróże z różnych zakątków kraju. Dziękujemy naszym Partnerom - w szczególności Stowarzyszeniu Opolskie Lamy - bez Was nie byłoby OutFilm Festiwal... Jeszcze niejedno napiszemy o tym, co się działo podczas tych dwóch, wyjątkowych dni. Tymczasem…

Szkolenie pracowników Lubuskiego Muzeum Wojskowego w Drzonowie

W poniedziałek, 26go września przeprowadziliśmy kolejne szkolenie dla pracowników muzeum, w ramach projektu "Muzem Przyjazne Osobie z autyzmem". Tym razem gościliśmy w Lubuskim Muzeum Wojskowym w Drzonowie. Bardzo ciekawe, pouczające doświadczenie i jak zwykle - okazja do porozmawiania z niezwykłymi ludźmi. Cieszymy się z otwartości, jaką za każdym razem spotykamy…

Debata dla środowisk osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju

Debata dla środowisk osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju : "Wdrażanie konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych"   23.09.2016 mieliśmy możliwość uczestniczenia w debacie organizowanej przez Lubelskie Forum Organizacji Osób Niepełnosprawnych. Podczas debaty znaczącym elementem był zaskakująco duży udział w niej tzw. self - adwokatów. Na spotkaniu pojawiły się osoby z…